onsdag 16. mars 2011

Magiske dager i høyfjellet!

Vi ser oss tvunget til å fortelle omverdenen om forholdene på Finse om dagen. Det er rett og slett magiske dager og enreginivået er høyt. Forrige uke kom det store mengder snø og når solen titter frem denne uken er det en fryd å løpe ut og base i snøen. Den store problemstillingen på Finse om dagen er om man skal hente frem fjellski, skiseil, kite, randonnéski eller brett. Vi står ovenfor vanskelige valg...


På mandag bestemte personalet (bestående av dansker, svensker og argentinere) ved Finse 1222 seg for å gå en tur på fjellski. Jeg ble spurt om jeg ville bli med å gå til Appelsinhytta, takket naturligvis pent ja, men endte opp i et møte som trakk ut i tid. Da møtet var over bestemte jeg meg for å gå til Appelsinhytta på egen hånd. Da jeg kom over på andre siden av Finsevann fikk jeg øye på en sprek gjeng med herlig skistil, jeg skjønte fort at dette måtte være Appelsinhyttagjengen. De satte seg godt til rette i solveggen. Personlig valgte jeg å gå rett til Appelsinhytta, jeg noterte meg at det ikke var noen skispor innover den kvista løypen. Da vi senere møttes til personalmat spurte jeg om turen til Appelsinhytta hadde vært fin. Joda, den hadde vært helt super. Jeg skjønte fort at de ikke hadde hatt vann i flaskene sine. De innrømmet senere at de hadde gått 200 meter til Finsehytta, spist en appelsin utenfor (=Appelsinhytta), tatt to øl inne på hytta, gått over vannet og funnet en hyggelig leirplass hvor de kunne innta flere øl og appelsiner i solen. Det var en lykkelig gjeng som returnerte til hotellet og da betyr det vel ingenting hvor lang turen var!



I dagens solskinn har de fleste vært ute og luftet seg. Mens noen har skiseilet, har andre kitet, en gjeng tok på randonnéski og lekte seg i pudderet. Det skal sies at Appelsinhyttagjengen i dag ble til snowboardligaen og kavet seg opp til Jomfrunut - en time til fots i pudder - for to minutters nedfart og pur lykke. På tirsdagskveld var det hyggelig å se den gode stemningen blant våre gjester i oppvarmet badestamp og lavvo. Alt som skal til er litt god musikk, måneskinn, fakler og hyggelige mennesker. Årets nye lavvoleir har virkelig slått an. Vi takker for besøket!

I ettermiddagstimene trekker folket inn igjen og de fleste gleder seg til middagen etter aktive dager. Og Finse 1222 er stolte over å presentere kveldens meny...


Fritt oversatt fra spansk til engelsk - engelsk til svensk - svensk til "norsk". Heldigvis oversettes den også til norsk før middagen serveres...velbekomme!

Salg- og markedsansvarlig,
Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar