torsdag 1. desember 2011

Alt er som det skal nå!

Etter et par ukers jobbing fra distriktskontoret på Løkka i Oslo, er jeg nå endelig tilbake på hovedkontoret på Finse 1222. Og jeg kan fortelle dere at alt er som det skal være på Finse nå!

At det er hele 6 grader og strålende sol i Oslo den 1. desember hører hjemme i Oslo sin blogg. Men at det er snøstorm på Finse hører definitivt hjemme i vår blogg.

Hvorfor lærer man aldri at når det er whiteout på Finse med vindkast opp i 30 m/s så MÅ man holde munnen lukket når man går ut. Det er hele 6 måneder siden vi har sett kong vinter herje på Finse. Totalt ute av vinterrutinene steg jeg galant ut av toget med åpen munn og kjente hvordan vinden tok tak i meg og den tunge bag'en min. I det jeg fikk lukket munnen og kunne puste igjen, tenkte jeg "Nå er alt som det skal være på Finse".

Kong vinter herjer med hotellet!
Da jeg dro fra Finse var Merete på ferie. I dag ble jeg møtt av Merete da jeg kom av toget, det er en veldig bra greie Merete har på gang der, med å møte folk på perrongen. Sjefen er definitivt tilbake, hun skal pynte juletreet i kveld. Når man kommer inn på hotellet skal det normalt sett være tomt og rotete nå, men det er det ikke. Det er stinn brakke. Vi holder hotellet åpent i helgen for en stor gruppe som skal ha julebordet sitt her. Det kan diskuteres om det er sånn det pleier å være. Det er hvertfall ikke meg i mot at det lukter rent, at det lages kaffe og at man kan spise middag sammen med en liten gjeng på langbordet. Spør du meg er det sånn det skal være på Finse 1222.

Vi har allerede tettet et par vannlekkasjer, Merete har lyst på kontorpils, John Frode sier som vanlig at han ikke kan annet enn å klage når jeg spør hvordan det går, Ida lager middag på kjøkkenet, utsikten på kontoret er dekket av snø og jeg kjenner at jeg syns alt er sånn det skal være på Finse nå.

Kontorutsikten!
Merete vet det ikke enda, men jeg skal invitere meg selv til henne i dag og se på Nissene over skog og hei og kanskje ta en torsdagspils. Vi skal hvertfall være innendørs og vi skla nyte livet og tenke at alt er som det skal nå, vi har det bra og ingen har blåst bort.

Hilde

Pssst...jeg tror de som har vært her oppe i orkanen som har vart i flere dager har et litt annet syn på det hele. Det har visst vært noen røffe dager, men jeg er ganske sikker på at de syns dette er bedre og mer riktig enn regn og vind.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar